LANTARENVENSTER

LANTARENVENSTER

VEELGESTELDE VRAGEN

Is de Rotterdampas geldig in dit theater?
Ja, op vertoon van de Rotterdampas heeft u recht op één gratis filmkaartje en korting op de rest van uw bezoeken. De Rotterdampas is persoonsgebonden en geeft alleen de pashouder recht op korting.

Kan ik hier met de Nationale Bioscoopbon betalen?
Ja, de Nationale Bioscoopbon kan worden gebruikt voor de aanschaf van filmtickets. Voor concertkaarten is deze niet geldig.

Kan ik hier met de Podium Cadeaukaart betalen?
Ja, de Podium Cadeaukaart kan worden gebruikt voor de aanschaf van muziektickets. Voor filmkaarten is deze niet geldig.

Kan ik hier terecht met VVV Cadeaubonnen?
Nee, de VVV Cadeaubon wordt niet geaccepteerd als betaalmiddel.

Waarom kan ik het filmprogramma voor volgende week niet bekijken?
Filmweken lopen van donderdag tot en met woensdag. Het filmprogramma wordt elke maandag gemaakt voor de komende donderdag. Het nieuwe filmprogramma staat uiterlijk dinsdag online.

Jullie hadden voorheen de LV-pas, hoe zit dat nu?
Momenteel wordt er gewerkt aan een nieuw systeem voor de LV-pas. Tot die tijd verstrekken wij helaas geen LV-passen. Een mogelijk alternatief is de strippenkaart. Hiervoor betaalt u eenmalig € 70 en dan kunt u tien keer naar de film. U betaalt dan dus € 7 per filmkaartje in plaats van € 9,50. De strippenkaart is twee jaar geldig en niet persoonsgebonden. Per film kunnen er maximaal vier mensen gebruik van maken.

Als ik online tickets wil kopen dan staat de optie Rotterdampas er niet bij?
Online kunnen er geen kaarten gekocht worden met het Rotterdampastarief. Dit komt omdat wij de Rotterdampas handmatig moeten scannen. Wilt u toch verzekerd zijn van een kaartje? Dan kunt u wel telefonisch reserveren. Telefonisch reserveren kan dagelijks van 14:00 tot 18:00 en op avonden met een concert tot 20:30. Per reservering (dus niet per kaartje) rekenen we € 0,50 reserveringskosten. Voor concerten kan niet gereserveerd worden.

Is het mogelijk om te reserveren voor lunch of diner?
Reserveren is helaas niet mogelijk. Mochten wij echter vol zitten, dan hoeft u in principe nooit heel lang te wachten. Mocht het echt niet mogelijk zijn bij ons te eten, dan biedt de Wilhelminapier een keur aan restaurants die zich allemaal binnen vijf minuten loopafstand van ons filmhuis bevinden.

Kan ik concertkaarten reserveren?
Nee, voor concertkaarten kan geen reservering gemaakt worden. De reden hiervoor is dat er in het verleden mensen hun gereserveerde kaarten niet kwamen ophalen en andere bezoekers hierdoor niet naar de voorstelling konden. Wel kunt u uw concertkaartjes online kopen of aan de kassa.

Kan ik concertkaarten ruilen of teruggeven?
Nee, concertkaarten worden niet geruild. Er wordt geen restitutie gegeven op concertkaarten.

Kan ik Film&diner-kaarten reserveren?
Nee, voor Film&diner kan helaas niet worden gereserveerd. Omdat er geen reserveringen worden aangenomen voor het diner kunnen wij u niet altijd verzekeren van een plekje. Dat willen we u vanzelfsprekend wel aan kunnen bieden. Film&diner-kaarten kunnen daarom alleen aan de kassa gekocht worden als er voldoende tafeltjes zijn.

Ik heb online kaarten gekocht maar ik heb geen printer, wat moet ik nu doen?
Heeft u een smartphone dan kunt u uw tickets van uw beeldscherm laten scannen. Heeft u dit niet en bent u niet in staat om uw e-tickets uit te printen, dan kunt u deze bij de kassa laten uitdraaien. Neem in dat geval uw transactiecode mee. Deze kunt u onderaan de barcode op de e-tickets vinden.

Waarom moet ik al mijn persoonlijke gegevens invullen bij het aanmaken van een profiel op jullie website?
Wij vinden het vervelend dat u het eenmalig aanmaken van een profiel als te uitgebreid ervaart. Als wij iets konden weglaten, zouden wij dat doen, maar wij vragen u echter om deze gegevens in te vullen om verschillende redenen:
- uw voorletter/naam en achternaam om u te kunnen opzoeken in ons systeem als u bijvoorbeeld telefonisch reserveert of uw e-tickets bent vergeten;
- uw postcode voor het geval er twee mensen met dezelfde naam zijn (J. Jansen);
- uw telefoonnummer om u te kunnen bereiken als een voorstelling is afgelast of eerder of later start;
- uw e-mailadres om uw e-ticket te kunnen toesturen;
- uw wachtwoord om voortaan in te kunnen loggen zonder dat u extra informatie hoeft te verstrekken.

Ik heb kaarten online gekocht en deze zijn afgeschreven van mijn rekening, maar ik heb nog steeds geen e-tickets ontvangen.
U kunt allereerst controleren of het e-mailadres waaronder u geregistreerd staat correct is. Mocht dit het geval zijn kunt u een e-mail sturen naar kassa@lantarenvenster.nl, dan kan de kassa uw kaarten nog een keer toesturen. Klopt uw e-mailadres niet is het handig om deze meteen aan te passen, en een e-mail te sturen naar kassa@lantarenvenster.nl, dan sturen wij de tickets naar het juiste adres.

Waarom zijn jullie e-tickets op A4-formaat?
De reden dat onze e-tickets ieder op een A4 worden geprint is technisch van aard. Elke voorstelling en bijbehorend ticket heeft een unieke code. Deze moet gescand worden. Als dit gebeurd is zien wij in ons systeem dat dit kaartje gebruikt is, zoals een fysiek kaartje dat gescheurd is bij binnenkomst. Het is niet mogelijk de code op het e-ticket daarna nogmaals te scannen en vooralsnog ook niet om meerdere codes op één pagina af te drukken. U kunt uw tickets ook vanaf uw smartphone laten scannen. U hoeft ze in dit geval niet te printen.

Vandaag

Nieuws

THE BEST OF IDFA ON TOUR

Voorverkoop gestart! En nog veel meer IDFA-documentaires in LantarenVenster. Lees meer

NIEUW SEIZOEN EXHIBITION ON SCREEN

Gerenommeerde tentoonstellingen van galeries en musea over de hele wereld in de bioscoop. Lees meer

Volg ons

NIEUWSBRIEF? JA!