An Evening With The Blues
Erwin Helfer Trio, Preston Shannon, Paul Lamb & The King Snakes en Fossen & Struijk

Helaas ontvingen wij slecht nieuws van Duke Robillard. Bij een onfortuinlijke val heeft hij zijn hand gebroken, waardoor hij een tijdlang niet zal kunnen optreden. Hij moet zijn tournee in maart dan ook afzeggen. We hebben de Engelse bluesformatie Paul Lamb & The King Snakes bereid gevonden de opengevallen plek in te nemen, en zullen ons best doen Duke Robillard voor de 2015 editie van An Evening With The Blues te contracteren.

Dit is een concert met zowel zit- als staanplaatsen.

Na een succesvolle eerste Rotterdamse editie van An Evening With the Blues gooien we er in 2014 nog een schepje bovenop! Dit bluesfestival is een voortzetting van het roemruchte gelijknamige festival in Tiel.

Dit jaar zullen er in de grote zaal drie groepen optreden: Erwin Helfer Chicago Boogie Trio met Katherine Davis (hun Nederlandse debuut), Preston Shannon, en Paul Lamb & The King Snakes. Daarnaast verzorgt het befaamde Nederlandse bluesduo Robbert Fossen & Peter Struijk optredens in de foyer, waar ook onze dj u zal voorzien van onvervalste blues- en rootsmuziek.

==Erwin Helfer Chicago Boogie Trio feat. Katherine Davis==
An Evening With The Blues wordt geopend door het trio van Chicago pianist/zanger Erwin Helfer. Helfer treedt hoofdzakelijk op in de clubs van de Windy City, maar voor veel pianisten is hij een belangrijke mentor geweest. Zangeres Katherine Davis beheerst het hele blues repertoire; van gospel tot Bessie Smith tot alle Chicago klassiekers. Dit trio is zelden op een Nederlands podium te zien.

Erwin Helfer – piano
Katherine Davis – zang
John Brumbach – sax

==Preston Shannon==
Preston Shannon, ‘The King of Beale Street Blues,’ is de afsluiter van de tweede editie van An Evening With The Blues Rotterdam. Begeleid door Fat Harry & The Fuzzy Licks zet de gitarist/zanger een vet doch soulvol Memphis bluesgeluid neer. Shannon’s uitvoering van Purple Rain is ongeëvenaard!

Preston Shannon – gitaar, zang
Fat Harry Dorth – gitaar, zang
Floris Windey – trompet
Yavin Groenewegen – trombone
Jan de Ligt – sax
René Schutte – Hammond orgel, piano
Henry Oden – bas
Jacco van den Heuvel – drums

==Paul Lamb & The King Snakes==
Tien jaar geleden stonden zij voor het laatste op een Nederlands podium, dus is het een mooie gelegenheid om harmonicavirtuoos Lamb (1955) en zijn formatie weer eens terug te halen. Drummer Dino Coccia en zanger Chad Strentz maken sinds kort weer deel uit van de band, waar zij in 1991 voor het eerst instapten. Veteraan bassist Rod Demick complementeert deze swingende groep, die weet hoe je een festival moet afsluiten.

Ryan Junior Lamb – gitaar‎
Rod Demjck – bas
Dino Coccia – drums
Chad Strentz – gitaar en vocalen
Paul Lamb – harmonica en vocalen

==Robbert Fossen & Peter Struijk==
Robbert Fossen & Peter Struijk wonnen in 2012 The Dutch Blues Challenge. Met hun geweldige Chicago-sound drongen zij door tot de finale van de International Blues Challenge in Memphis, USA. Fossen is genomineerd door The Dutch Blues Foundation als beste zanger van 2013, Hetzelfde geldt voor Struijk, maar dan als beste gitarist. Op bluesgebied is dit zo’n beetje het beste dat Nederland te bieden heeft.

Robbert Fossen – zang, gitaar, harmonica
Peter Struijk – gitaar

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
festival

Helaas ontvingen wij slecht nieuws van Duke Robillard. Bij een onfortuinlijke val heeft hij zijn hand gebroken, waardoor hij een tijdlang niet zal kunnen optreden. Hij moet zijn tournee in maart dan ook afzeggen. We hebben de Engelse bluesformatie Paul Lamb & The King Snakes bereid gevonden de opengevallen plek in te nemen, en zullen ons best doen Duke Robillard voor de 2015 editie van An Evening With The Blues te contracteren.

Dit is een concert met zowel zit- als staanplaatsen.

Na een succesvolle eerste Rotterdamse editie van An Evening With the Blues gooien we er in 2014 nog een schepje bovenop! Dit bluesfestival is een voortzetting van het roemruchte gelijknamige festival in Tiel.

Dit jaar zullen er in de grote zaal drie groepen optreden: Erwin Helfer Chicago Boogie Trio met Katherine Davis (hun Nederlandse debuut), Preston Shannon, en Paul Lamb & The King Snakes. Daarnaast verzorgt het befaamde Nederlandse bluesduo Robbert Fossen & Peter Struijk optredens in de foyer, waar ook onze dj u zal voorzien van onvervalste blues- en rootsmuziek.

==Erwin Helfer Chicago Boogie Trio feat. Katherine Davis==
An Evening With The Blues wordt geopend door het trio van Chicago pianist/zanger Erwin Helfer. Helfer treedt hoofdzakelijk op in de clubs van de Windy City, maar voor veel pianisten is hij een belangrijke mentor geweest. Zangeres Katherine Davis beheerst het hele blues repertoire; van gospel tot Bessie Smith tot alle Chicago klassiekers. Dit trio is zelden op een Nederlands podium te zien.

Erwin Helfer – piano
Katherine Davis – zang
John Brumbach – sax

==Preston Shannon==
Preston Shannon, ‘The King of Beale Street Blues,’ is de afsluiter van de tweede editie van An Evening With The Blues Rotterdam. Begeleid door Fat Harry & The Fuzzy Licks zet de gitarist/zanger een vet doch soulvol Memphis bluesgeluid neer. Shannon’s uitvoering van Purple Rain is ongeëvenaard!

Preston Shannon – gitaar, zang
Fat Harry Dorth – gitaar, zang
Floris Windey – trompet
Yavin Groenewegen – trombone
Jan de Ligt – sax
René Schutte – Hammond orgel, piano
Henry Oden – bas
Jacco van den Heuvel – drums

==Paul Lamb & The King Snakes==
Tien jaar geleden stonden zij voor het laatste op een Nederlands podium, dus is het een mooie gelegenheid om harmonicavirtuoos Lamb (1955) en zijn formatie weer eens terug te halen. Drummer Dino Coccia en zanger Chad Strentz maken sinds kort weer deel uit van de band, waar zij in 1991 voor het eerst instapten. Veteraan bassist Rod Demick complementeert deze swingende groep, die weet hoe je een festival moet afsluiten.

Ryan Junior Lamb – gitaar‎
Rod Demjck – bas
Dino Coccia – drums
Chad Strentz – gitaar en vocalen
Paul Lamb – harmonica en vocalen

==Robbert Fossen & Peter Struijk==
Robbert Fossen & Peter Struijk wonnen in 2012 The Dutch Blues Challenge. Met hun geweldige Chicago-sound drongen zij door tot de finale van de International Blues Challenge in Memphis, USA. Fossen is genomineerd door The Dutch Blues Foundation als beste zanger van 2013, Hetzelfde geldt voor Struijk, maar dan als beste gitarist. Op bluesgebied is dit zo’n beetje het beste dat Nederland te bieden heeft.

Robbert Fossen – zang, gitaar, harmonica
Peter Struijk – gitaar

net bevestigd