Operadagen Rotterdam presenteert i.s.m. Royal Court Theatre:
Wende Snijders
The Song Project
21 mei 2020 t/m 26 mei 2020

Royal Court Theatre staat al decennialang aan het beginpunt van de carrières van wereldberoemde (theater)schrijvers, onder wie Sarah Kane en Samuel Beckett. Samen met een volledig vrouwelijk artistiek team onderzoekt Wende in The Song Project de vraag: wat betekent het om vandaag de dag vrouw te zijn en wat wordt er van generatie op generatie doorgeven? The Song Project is vanaf 7 mei twee weken lang in Royal Court Theatre in Londen te zien. Direct aansluitend speelt Wende de voorstelling tijdens Operadagen Rotterdam 2020 (ODR).

Wende voert The Song Project bij de Operadagen uit in een kleine zaal, dicht op de huid van het publiek. Wende over The Song Project: “Dit is echt mijn droom sinds ik ben afgestudeerd: het maken van een voorstelling in het buitenland. Naar Londen gaan en in zo een prachtig theater een ontmoeting aangaan met andere interessante kunstenaars. Samen iets maken wat precies klopt.”

Wende en Operadagen Rotterdam 2020 hebben een sterke band. Wende heeft een nauwe werkrelatie met artistiek directeur Guy Coolen, die adviseerde in de totstandkoming van de veel bejubelde laatste voorstelling Mens. In 2018 ontving zij de Operadagen Award voor haar verdiensten in de wereld van opera en muziektheater.

“Haar kwetsbaarheid gaat prachtig samen met muziek en audiovisuele techniek van wereldniveau. Bij Wende is er geen ontkomen aan.” – De Volkskrant

Award-winning Dutch singer and composer Wende teams up with Chloe Lamford, Associate Designer of the Royal Court Theatre in London, to explore the moments in life where rationality feels irrelevant.  The Song Project starts from the idea that some things can only be sung.

Collaborating with composer Isobel Waller-Bridge, choreographer Imogen Knight and playwrights E.V. Crowe, Sabrina Mahfouz, Somalia Seaton, Stef Smith and Debris Stevenson, they share their hopes and anxieties, diving into the messiness of birth, death, rage, grace, friendship, motherhood, mothers, loss and ageing.

Together, this group of female artists cast aside society’s focus on logic, progress and material things, embracing our inherent need for rituals to deal with life-changing events and giving space to the knotty, emotional complexities of life.

  • muziek

Royal Court Theatre staat al decennialang aan het beginpunt van de carrières van wereldberoemde (theater)schrijvers, onder wie Sarah Kane en Samuel Beckett. Samen met een volledig vrouwelijk artistiek team onderzoekt Wende in The Song Project de vraag: wat betekent het om vandaag de dag vrouw te zijn en wat wordt er van generatie op generatie doorgeven? The Song Project is vanaf 7 mei twee weken lang in Royal Court Theatre in Londen te zien. Direct aansluitend speelt Wende de voorstelling tijdens Operadagen Rotterdam 2020 (ODR).

Wende voert The Song Project bij de Operadagen uit in een kleine zaal, dicht op de huid van het publiek. Wende over The Song Project: “Dit is echt mijn droom sinds ik ben afgestudeerd: het maken van een voorstelling in het buitenland. Naar Londen gaan en in zo een prachtig theater een ontmoeting aangaan met andere interessante kunstenaars. Samen iets maken wat precies klopt.”

Wende en Operadagen Rotterdam 2020 hebben een sterke band. Wende heeft een nauwe werkrelatie met artistiek directeur Guy Coolen, die adviseerde in de totstandkoming van de veel bejubelde laatste voorstelling Mens. In 2018 ontving zij de Operadagen Award voor haar verdiensten in de wereld van opera en muziektheater.

“Haar kwetsbaarheid gaat prachtig samen met muziek en audiovisuele techniek van wereldniveau. Bij Wende is er geen ontkomen aan.” – De Volkskrant

Award-winning Dutch singer and composer Wende teams up with Chloe Lamford, Associate Designer of the Royal Court Theatre in London, to explore the moments in life where rationality feels irrelevant.  The Song Project starts from the idea that some things can only be sung.

Collaborating with composer Isobel Waller-Bridge, choreographer Imogen Knight and playwrights E.V. Crowe, Sabrina Mahfouz, Somalia Seaton, Stef Smith and Debris Stevenson, they share their hopes and anxieties, diving into the messiness of birth, death, rage, grace, friendship, motherhood, mothers, loss and ageing.

Together, this group of female artists cast aside society’s focus on logic, progress and material things, embracing our inherent need for rituals to deal with life-changing events and giving space to the knotty, emotional complexities of life.

Kaarten via Operadagen Rotterdam

 

21 mei – uitverkocht

22 mei – uitverkocht

23 mei – uitverkocht

24, 25, 26 mei – nog kaarten

Dit is een concert met uitsluitend zitplaatsen. Er is vrije stoelkeuze.

Voor meer informatie en kaarten: operadagenrotterdam.nl

Een productie van Royal Court Theatre in samenwerking met Operadagen Rotterdam
Concept: Chloe Lamford , Wende
Co-creator, designer: Chloe Lamford
Co-creator, performer, componist: Wende
Co-creator, componist: Isobel Waller-Bridge
Co-creator, choreografie: Imogen Knight
Tekst: EV Crowe, Sabrina Mahfouz, Somalia Seaton, Stef SmithDebris Stevenson

Programma