Veelgestelde vragen

Waarom kan ik het filmprogramma voor volgende week niet bekijken?

Filmweken lopen van donderdag tot en met woensdag. Het filmprogramma wordt elke maandag gemaakt voor de komende donderdag. Het nieuwe filmprogramma staat uiterlijk dinsdag online.

Is het mogelijk om te reserveren voor lunch of diner?
Reserveren is helaas niet mogelijk. Mochten wij echter vol zitten, dan is de wachttijd meestal niet heel lang. Mocht het echt niet mogelijk zijn bij ons te eten, dan biedt de Wilhelminapier een keur aan restaurants die zich allemaal binnen vijf minuten loopafstand van ons filmhuis bevinden.

Kan ik concertkaarten ruilen of teruggeven?
Nee, concertkaarten worden niet geruild. Er wordt geen restitutie gegeven op concertkaarten.

Kan ik concertkaarten reserveren?
Nee, voor concertkaarten kan geen reservering gemaakt worden. De reden hiervoor is dat er in het verleden mensen hun gereserveerde kaarten niet kwamen ophalen en andere bezoekers hierdoor niet naar de voorstelling konden. Wel kun je de concertkaartjes online kopen of aan de kassa.

Kan ik Film&diner-kaarten reserveren?
Nee, voor Film&diner kan helaas niet worden gereserveerd. Omdat er geen reserveringen worden aangenomen voor het diner kunnen wij niet altijd verzekeren dat er een plekje is. Dat willen we vanzelfsprekend wel aan kunnen bieden. Film&diner-kaarten kunnen daarom alleen aan de kassa gekocht worden als er voldoende tafeltjes zijn.

Ik heb online kaarten gekocht maar ik heb geen printer, wat moet ik nu doen?
Met een smartphone kun je de tickets van je beeldscherm laten scannen. Geen telefoon en print mogelijkheid? Dan kun je deze bij de kassa laten uitdraaien. Neem in dat geval wel de transactiecode mee. Deze vind je onderaan de barcode op de e-tickets.

Ik heb kaarten online gekocht en deze zijn afgeschreven van mijn rekening, maar ik heb nog steeds geen e-tickets ontvangen.
Controleer nogmaals of het e-mailadres waaronder je geregistreerd staat correct is. Mocht dit het geval zijn stuur dan een e-mail naar kassa@lantarenvenster.nl, dan kan de kassa de kaarten nog een keer toesturen. Klopt het e-mailadres niet, is het handig om dit meteen aan te passen, en een e-mail te sturen naar kassa@lantarenvenster.nl, dan sturen wij de tickets naar het juiste adres.

Waarom zijn jullie e-tickets op A4-formaat?
De reden dat onze e-tickets ieder op een A4 worden geprint is technisch van aard. Elke voorstelling en bijbehorend ticket heeft een unieke code. Deze moet gescand worden. Als dit gebeurd is zien wij in ons systeem dat dit kaartje gebruikt is, zoals een fysiek kaartje dat gescheurd is bij binnenkomst. Het is niet mogelijk de code op het e-ticket daarna nogmaals te scannen en vooralsnog ook niet om meerdere codes op één pagina af te drukken. De tickets kunnen ook vanaf een smartphone gescanned worden. Je hoeft ze in dit geval niet te printen

Is de Rotterdampas geldig in dit theater?
Ja, op vertoon van de Rotterdampas heb je recht op één gratis filmkaartje en korting op de rest van je bezoeken. De Rotterdampas is persoonsgebonden en geeft alleen de pashouder recht op korting.

Als ik online tickets wil kopen dan staat de optie Rotterdampas er niet bij?
Online kunnen er geen kaarten gekocht worden met het Rotterdampastarief. Dit komt omdat wij de Rotterdampas handmatig moeten scannen. Wil je toch verzekerd zijn van een kaartje? Dan kun je wel telefonisch reserveren. Telefonisch reserveren kan dagelijks van 14:00 tot 18:00 en op avonden met een concert tot 20:30. Per reservering (dus niet per kaartje) rekenen we € 0,50 reserveringskosten. Voor concerten kan niet gereserveerd worden.

Kan ik hier met de Nationale Bioscoopbon betalen?
Ja, de Nationale Bioscoopbon kan worden gebruikt voor de aanschaf van filmtickets. Voor concertkaarten is deze niet geldig.

Kan ik hier met de Podium Cadeaukaart betalen?
Ja, de Podium Cadeaukaart kan worden gebruikt voor de aanschaf van muziektickets. Voor filmkaarten is deze niet geldig.

Kan ik hier terecht met VVV Cadeaubonnen?
Nee, de VVV Cadeaubon wordt niet geaccepteerd als betaalmiddel.