Voorwaarden en veelgestelde vragen coronaticketregeling

Vanwege de bijzondere tijden waarin we leven op dit moment, worden voorstellingen soms geannuleerd of verplaatst. Bij een verplaatsing blijven je oorspronkelijke kaarten geldig voor een nieuwe datum. Bij een annulering krijg je je geld terug. Hieronder staan vier opties op een rij als je concert of filmprogramma verplaatst of geannuleerd is.

  1. Bewaar je ticket

We hopen je te zien op de nieuwe datum van een uitgesteld concert.

  1. Tegoed

Is je voorstelling afgelast of kun je niet op de nieuwe datum? Dan kun je de waarde van je kaartje(s) inclusief transactiekosten in een tegoed laten omzetten. Hiermee help je de economische klap voor de culturele sector op te vangen. Dat helpt ons om weer volop verder te werken aan nieuwe voorstellingen in de toekomst. De tegoedbon is 24 maanden geldig na uitgifte en vrij te besteden met een actiecode in onze ticketshop. Zo heb je nog iets moois in het vooruitzicht!

  1. Donatie

Voorstelling afgelast of kun je niet op de nieuwe datum? Doneer het geld van je kaartjes aan artiesten, Rotterdamse filmmakers en freelancers van LantarenVenster en steun hen in moeilijke tijden.

  1. Restitutie

Je kunt natuurlijk ook je geld terugkrijgen.

Reageren
Kaartkopers van verplaatste op geannuleerde voorstellingen ontvangen per voorstelling een bericht met de mogelijkheden. Je hebt tot een maand na ontvangst van deze e-mail de tijd om te reageren met jouw keuze.

Verwerkingstermijn
We houden de termijn aan van de landelijke regeling “Bewaar je ticket, geniet later”. Dat betekent dat je bij aanvraag van restitutie het bedrag bij een geannuleerd programma binnen drie maanden na de oorspronkelijke datum teruggestort krijgt; bij een verplaatst programma binnen een maand na de nieuwe datum. Bij een verzoek om een tegoedbon komen we zo snel mogelijk bij je terug met verdere instructies per mail.

 

Veelgestelde vragen

✎ Mijn concert is meer dan een maand geleden gecanceld, komt er nog een nieuwe datum? En zo niet, krijg ik mijn geld nog terug?
Het concert is uitgesteld tot een later moment, maar de precieze datum is nog niet definitief vastgesteld. Zodra er meer bekend is stellen we je op de hoogte per e-mail.

✎ Ik heb kaarten voor meerdere voorstellingen. Krijg ik per concert een bericht?
Ja, kaartkopers ontvangen per concert een bericht. Je akkoord voor een tegoedbon of donatie hoef je maar een keer door te geven. Kaartkopers die kaarten voor meerdere voorstellingen hebben en graag verschillende keuzes willen maken kunnen het beste contact opnemen via kassa@lantarenvenster.nl 

✎  Wat gebeurt er met het tegoed dat ik over heb nadat ik nieuwe kaarten gekocht heb met de tegoedcode?
Het restant van het tegoed blijft gewoon geldig en is te gebruiken met dezelfde actiecode bij betaling in onze webshop, net zolang totdat het op is.

✎  Waarom is het beter dat ik mijn ticket bewaar voor de nieuwe voorstellingsdatum, in plaats van een tegoed aan te vragen of mijn geld terug te vragen?
Door je ticket te bewaren tot de nieuwe evenementdatum, heb je op een later moment plezier van een ticket dat je nu al betaald hebt. Daarnaast draag je bij aan een gezonde toekomst voor de culturele sector door geen restitutie aan te vragen. Door jouw kaartje te bewaren help je de economische impact van de maatregelen rondom het coronavirus op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst.

✎  Ik heb eerder een mail ontvangen waarin stond dat ik mijn geld terug zou krijgen, maar ik heb nog niets ontvangen.
Bij aanvraag van restitutie voor een geannuleerd of verplaatst programma, proberen we het bedrag binnen een maand na je verzoek terug te storten.

✎  Ik heb filmkaartjes gekocht bij de kassa.
Dan hebben we helaas geen contactgegevens van je. Neem contact met ons op door een e-mail te sturen aan kassa@lantarenvenster.nl met je naam en het negencijferige transactienummer (linksonder op het kaartje te vinden) van je gekochte kaartje(s). Een foto of scan van je ticket bijvoegen kan ook.

✎  Blijft mijn ticket geldig voor de nieuwe datum van een verplaatste voorstelling?
Jazeker, je ticket blijft geldig. Je hoeft niets te doen.