Rotterdam Speciaal: Havenstad van de toekomst
Voor de vijfde keer organiseren AIR en AFFR Rotterdam Speciaal, de spraakmakende filmische talkshow over een actuele ruimtelijke opgave in Rotterdam. Aan de hand van twee korte films, Drie dagen met Monica (Wil van Es, 1956) en You Can’t Automate Me (Katarina Jazbec, 2021), gaat Teun van der Ende in gesprek met deskundigen en betrokkenen over de toekomst van de Rotterdamse haven. Wat speelt er in de haven op het gebied van duurzaamheid en transities? Hoe blijft de stad verbonden aan de haven, die steeds verder weg komt te liggen en waar steeds minder Rotterdammers hun brood verdienen? Nederlands gesproken.
For the fifth time, AIR and AFFR are organizing a Rotterdam Special, a high-profile film-based talk show about a topical spatial issue in today’s Rotterdam. On the basis of two shorts, Drie dagen met Monica (Wil van Es, 1956) and You Can’t Automate Me (Katarina Jazbec, 2021), Teun van der Ende talks to experts and parties involved in the future of the port of Rotterdam. What is happening in the area of sustainability and transitions? How will the city remain connected with the port, which is moving further and further away, and where fewer and fewer people earn their living? Dutch spoken.
Kies tijdstip
- filmspecial
Voor de vijfde keer organiseren AIR en AFFR Rotterdam Speciaal, de spraakmakende filmische talkshow over een actuele ruimtelijke opgave in Rotterdam. Aan de hand van twee korte films, Drie dagen met Monica (Wil van Es, 1956) en You Can’t Automate Me (Katarina Jazbec, 2021), gaat Teun van der Ende in gesprek met deskundigen en betrokkenen over de toekomst van de Rotterdamse haven. Wat speelt er in de haven op het gebied van duurzaamheid en transities? Hoe blijft de stad verbonden aan de haven, die steeds verder weg komt te liggen en waar steeds minder Rotterdammers hun brood verdienen? Nederlands gesproken.
For the fifth time, AIR and AFFR are organizing a Rotterdam Special, a high-profile film-based talk show about a topical spatial issue in today’s Rotterdam. On the basis of two shorts, Drie dagen met Monica (Wil van Es, 1956) and You Can’t Automate Me (Katarina Jazbec, 2021), Teun van der Ende talks to experts and parties involved in the future of the port of Rotterdam. What is happening in the area of sustainability and transitions? How will the city remain connected with the port, which is moving further and further away, and where fewer and fewer people earn their living? Dutch spoken.