Retrospectivo Eduardo Coutinho 1

==Cabra Marcado Para Morrer==
Eduardo Coutinho, São Paulo 1985
Documentaire over Eduardo Coutinho die bezig was een film op te nemen in het Noordoosten van Brazilië in 1964 over de leider van een boeren beweging João Pedro Teixeira. Deze werd in 1962 in de binnenlanden van Paraíba vermoord. Toen de militaire staatsgreep begon moest hij zijn project onderbreken. Pas in 1981 hervatte Coutinho zijn werk om te laten zien wat er precies was gebeurd sinds de staatsgreep.

Alle grenzen hebben twee kanten
Eduardo Coutinho wordt gezien als één van de belangrijkste Braziliaanse documentaire makers van deze tijd. Hij begon zijn loopbaan als scenarioschrijver en regisseur van fictiefilms. Met elf lange en diverse korte documentaires op zijn naam, creëerde Coutinho een eigen stijl, één die door velen aan zijn naam wordt gekoppeld en reeds erkend in de filmwereld.

“De documentaire is en zal altijd onafhankelijk blijven, omdat het een manier van filmen is die nooit uit commerciële middelen betaald zal worden. De documentaire zal altijd afhankelijk zijn van publieke middelen”, verklaart de regisseur.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • Film
119’
Portugees gesproken
Engels ondertiteld

==Cabra Marcado Para Morrer==
Eduardo Coutinho, São Paulo 1985
Documentaire over Eduardo Coutinho die bezig was een film op te nemen in het Noordoosten van Brazilië in 1964 over de leider van een boeren beweging João Pedro Teixeira. Deze werd in 1962 in de binnenlanden van Paraíba vermoord. Toen de militaire staatsgreep begon moest hij zijn project onderbreken. Pas in 1981 hervatte Coutinho zijn werk om te laten zien wat er precies was gebeurd sinds de staatsgreep.

Alle grenzen hebben twee kanten
Eduardo Coutinho wordt gezien als één van de belangrijkste Braziliaanse documentaire makers van deze tijd. Hij begon zijn loopbaan als scenarioschrijver en regisseur van fictiefilms. Met elf lange en diverse korte documentaires op zijn naam, creëerde Coutinho een eigen stijl, één die door velen aan zijn naam wordt gekoppeld en reeds erkend in de filmwereld.

“De documentaire is en zal altijd onafhankelijk blijven, omdat het een manier van filmen is die nooit uit commerciële middelen betaald zal worden. De documentaire zal altijd afhankelijk zijn van publieke middelen”, verklaart de regisseur.