Jameszoo scores Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives

Cinema Concert
Apitchatpong Weerasethakul

‘Alsof je verborgen achter een struik iemands droom bekijkt.’

Uncle Boonmee lijdt plotseling aan ernstig nierfalen. Omdat hij weet dat hij niet lang te leven meer heeft, besluit hij zijn laatste dagen omringd door naasten in de jungle door te brengen. Tijdens het avondeten verschijnt de geest van zijn overleden vrouw aan tafel en momenten later wordt zij gevolgd door zijn vermiste zoon nu in gedaante van een aapachtig wezen met rode illuminerende ogen.

Begeleid door zijn (gereïncarneerde) familie filosofeert oom Boonmee over zijn ziekte en het leven en blikt hij licht terug op de turbulente geschiedenis van zijn land.

Als je open staat voor de slow burning, experimentele en magische film van Apichatpong Weerasethakul zal de film je bijblijven zoals hij muzikant Mitchell van Dinther oftewel Jameszoo bijbleef. Nooit eerder zag hij beelden zo bijzonder en betoverend als in Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010) ‘Alsof je verborgen achter een struik iemands droom bekijkt.’

In de originele versie van Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010) lijkt de wereld georkestreerd te zijn door insecten van de jungle. Voor de opening van de 7de editie van Roffa Mon Amour wordt de film begeleid door Jameszoo die speciaal voor deze gelegenheid pianist en producer Niels Broos meeneemt. 

Jameszoo

Jameszoo experimenteert met jazz en elektronica en zijn composities bevinden zich op het snijvlak van precisie en waanzin. Zijn debuut album Fool is uitgebracht door het vooruitstrevende Amerikaanse label Brainfeeder , geesteskind van Flying Lotus. Muzikale bijdragen op het album zijn o.a. van jazzlegendes Steve Kuhn en Arthur Verocai. Jameszoo heeft onder meer gespeeld op SXSW, Sónar Festival, North Sea Jazz en Worldwide Festival.

In de woorden van The Wire: ”Van Dinther calls it ‘naive computer jazz’, but its combination of live flair and cunning post-production is masterful. If rooted whimsicality is a thing, Jameszoo has it”

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • filmspecial
  • muziek
Thailand
2010
113’
Thais, Frans, Laotiaans gesproken
Nederlands ondertiteld
AL

‘Alsof je verborgen achter een struik iemands droom bekijkt.’

Uncle Boonmee lijdt plotseling aan ernstig nierfalen. Omdat hij weet dat hij niet lang te leven meer heeft, besluit hij zijn laatste dagen omringd door naasten in de jungle door te brengen. Tijdens het avondeten verschijnt de geest van zijn overleden vrouw aan tafel en momenten later wordt zij gevolgd door zijn vermiste zoon nu in gedaante van een aapachtig wezen met rode illuminerende ogen.

Begeleid door zijn (gereïncarneerde) familie filosofeert oom Boonmee over zijn ziekte en het leven en blikt hij licht terug op de turbulente geschiedenis van zijn land.

Als je open staat voor de slow burning, experimentele en magische film van Apichatpong Weerasethakul zal de film je bijblijven zoals hij muzikant Mitchell van Dinther oftewel Jameszoo bijbleef. Nooit eerder zag hij beelden zo bijzonder en betoverend als in Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010) ‘Alsof je verborgen achter een struik iemands droom bekijkt.’

In de originele versie van Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010) lijkt de wereld georkestreerd te zijn door insecten van de jungle. Voor de opening van de 7de editie van Roffa Mon Amour wordt de film begeleid door Jameszoo die speciaal voor deze gelegenheid pianist en producer Niels Broos meeneemt. 

Jameszoo

Jameszoo experimenteert met jazz en elektronica en zijn composities bevinden zich op het snijvlak van precisie en waanzin. Zijn debuut album Fool is uitgebracht door het vooruitstrevende Amerikaanse label Brainfeeder , geesteskind van Flying Lotus. Muzikale bijdragen op het album zijn o.a. van jazzlegendes Steve Kuhn en Arthur Verocai. Jameszoo heeft onder meer gespeeld op SXSW, Sónar Festival, North Sea Jazz en Worldwide Festival.

In de woorden van The Wire: ”Van Dinther calls it ‘naive computer jazz’, but its combination of live flair and cunning post-production is masterful. If rooted whimsicality is a thing, Jameszoo has it”