Award Ceremony & Blade Runner
Prijsuitreiking
Tijdens de allereerste AFFR Prijsuitreiking vieren we het beste op het gebied van architectuurcinema. Voorafgaand aan de slotfilm op zondagavond reiken we de allereerste King Kong Award en de publiekslieveling, de Audience Award, uit. Twee prijzen, één feestelijke finale!
Blade Runner
Het is 2019. Vliegende auto’s bewegen langs wolkenkrabbers terwijl vuur omhoog spuit en holografische reclames op de muren verschijnen. Dit kan niet anders zijn dan Ridley Scott’s science-fiction klassieker Blade Runner uit 1982, gebaseerd op Philip K. Dick’s roman Do Androids Dream of Electric Sheep.
Deze cyberpunkfilm in film noir-stijl geldt als een visueel meesterwerk dat een duistere, maar betoverende blik biedt op een dystopische toekomst. Eentje die misschien niet eens zo ver verwijderd is van de onze. Het verhaal, over een politieagent op zoek naar androïden die sprekend op echte mensen lijken, heeft een fascinerende filosofische dubbellaag. Daarnaast is Rutger Hauer natuurlijk onvergetelijk als de replicant Roy Batty. Toch is het de post-moderne verbeelding van Los Angeles waardoor de film een blijvende invloed heeft op hoe we de toekomst voorstellen. Blade Runner was de openingsfilm van de allereerste editie van AFFR in 2000.
Award Ceremony
During the inaugural AFFR Award Ceremony, we celebrate the best in architecture cinema. Before the festival’s closing film on Sunday evening, we present the first-ever King Kong Award and the popular Audience Award. Two awards, one festive finale!
Blade Runner
The year is 2019. Flying cars glide between skyscrapers as flames erupt from smokestacks and holographic adverts flicker across walls. This can only be Blade Runner, Ridley Scott’s 1982 science fiction classic, adapted from Philip K. Dick’s novel Do Androids Dream of Electric Sheep.
This cyberpunk work in film noir style is considered a visual masterpiece that offers a dark yet enchanting glimpse of a dystopian future – one that may not be so far removed from our own. At its heart is a police officer tasked with hunting androids so lifelike they provoke questions about humanity itself. And of course, Rutger Hauer gives an unforgettable performance as the replicant Roy Batty. But it is because of the postmodern vision of Los Angeles that the film continues to influence our vision of the future. It is no surprise that Blade Runner opened the first edition of AFFR in 2000.
- 20:00
Kies tijdstip
Prijsuitreiking
Tijdens de allereerste AFFR Prijsuitreiking vieren we het beste op het gebied van architectuurcinema. Voorafgaand aan de slotfilm op zondagavond reiken we de allereerste King Kong Award en de publiekslieveling, de Audience Award, uit. Twee prijzen, één feestelijke finale!
Blade Runner
Het is 2019. Vliegende auto’s bewegen langs wolkenkrabbers terwijl vuur omhoog spuit en holografische reclames op de muren verschijnen. Dit kan niet anders zijn dan Ridley Scott’s science-fiction klassieker Blade Runner uit 1982, gebaseerd op Philip K. Dick’s roman Do Androids Dream of Electric Sheep.
Deze cyberpunkfilm in film noir-stijl geldt als een visueel meesterwerk dat een duistere, maar betoverende blik biedt op een dystopische toekomst. Eentje die misschien niet eens zo ver verwijderd is van de onze. Het verhaal, over een politieagent op zoek naar androïden die sprekend op echte mensen lijken, heeft een fascinerende filosofische dubbellaag. Daarnaast is Rutger Hauer natuurlijk onvergetelijk als de replicant Roy Batty. Toch is het de post-moderne verbeelding van Los Angeles waardoor de film een blijvende invloed heeft op hoe we de toekomst voorstellen. Blade Runner was de openingsfilm van de allereerste editie van AFFR in 2000.
Award Ceremony
During the inaugural AFFR Award Ceremony, we celebrate the best in architecture cinema. Before the festival’s closing film on Sunday evening, we present the first-ever King Kong Award and the popular Audience Award. Two awards, one festive finale!
Blade Runner
The year is 2019. Flying cars glide between skyscrapers as flames erupt from smokestacks and holographic adverts flicker across walls. This can only be Blade Runner, Ridley Scott’s 1982 science fiction classic, adapted from Philip K. Dick’s novel Do Androids Dream of Electric Sheep.
This cyberpunk work in film noir style is considered a visual masterpiece that offers a dark yet enchanting glimpse of a dystopian future – one that may not be so far removed from our own. At its heart is a police officer tasked with hunting androids so lifelike they provoke questions about humanity itself. And of course, Rutger Hauer gives an unforgettable performance as the replicant Roy Batty. But it is because of the postmodern vision of Los Angeles that the film continues to influence our vision of the future. It is no surprise that Blade Runner opened the first edition of AFFR in 2000.