Label Me + Motta
Roze Filmdagen presenteert
Kai Kreuser

Niet zoenen. Geen passieve penetratie. Voor Waseem zijn de regels heel duidelijk: wanneer Lars hem betaalt voor seks, dan alleen op een manier die strookt met zijn heteroseksualiteit. Aan de ene kant een vluchteling uit Syrië in een asielzoekerscentrum, aan de andere kant de rijke Duitser met een loft-appartement; de verschillen kunnen niet groter zijn en toch raken beiden verbonden door een oprechte interesse in elkaar. Hun dates zijn een constante afwisseling tussen dominantie en het verlangen naar intimiteit.

Deze speelse machtsstrijd brengt de mannen dichter bij elkaar, maar Waseem’s dubbelleven wordt een bedreiging voor zijn verblijf in het asielzoekerscentrum. Geïnspireerd op interviews met homoseksuele vluchtelingen in Duitsland.

Despite the fact that he identifies as straight, Syrian refugee Waseem prostitutes himself with other men since living in Germany. His emerging feelings towards his client Lars not only force the 30 year old to go through a painful process of self-discovery but also pose a serious threat within the reality of living in a shelter.

The unavailing fight against his own feelings seems to be undermined by his growing desire for closeness and safety. Inspired by interviews the director conducted with gay Syrian refugee men in Germany.

Voorfilm: Motta 
Nish Gera, NL, GB, 2020, 15 min.
Verstrikt in bloemen, een getatoeëerde hand streelt een gezicht. Losgeknoopte touwen warrig op de vloer. Trillingen van pijn, rillingen van totale ontlading. Wat verlang je? Motta documenteert de onnavolgbare en lastig te plaatsen Braziliaanse kunstenaar Fabio da Motta die je aan het denken zet over vervagende grenzen tussen fantasie, onderwerping, provocatie en kunst.

Bound in flowers, a tattooed hand strokes a face. Ropes unwind on the floor. Tremors of pain, tremors of release. What do you desire? Motta follows ‘hard to classify’ Brazilian artist Fabio da Motta as he questions the boundaries between fantasy, submission, provocation and art.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • filmspecial
Duitsland
2019
75’
Engels, Duits, Arabisch gesproken
Engels ondertiteld

Niet zoenen. Geen passieve penetratie. Voor Waseem zijn de regels heel duidelijk: wanneer Lars hem betaalt voor seks, dan alleen op een manier die strookt met zijn heteroseksualiteit. Aan de ene kant een vluchteling uit Syrië in een asielzoekerscentrum, aan de andere kant de rijke Duitser met een loft-appartement; de verschillen kunnen niet groter zijn en toch raken beiden verbonden door een oprechte interesse in elkaar. Hun dates zijn een constante afwisseling tussen dominantie en het verlangen naar intimiteit.

Deze speelse machtsstrijd brengt de mannen dichter bij elkaar, maar Waseem’s dubbelleven wordt een bedreiging voor zijn verblijf in het asielzoekerscentrum. Geïnspireerd op interviews met homoseksuele vluchtelingen in Duitsland.

Despite the fact that he identifies as straight, Syrian refugee Waseem prostitutes himself with other men since living in Germany. His emerging feelings towards his client Lars not only force the 30 year old to go through a painful process of self-discovery but also pose a serious threat within the reality of living in a shelter.

The unavailing fight against his own feelings seems to be undermined by his growing desire for closeness and safety. Inspired by interviews the director conducted with gay Syrian refugee men in Germany.

Voorfilm: Motta 
Nish Gera, NL, GB, 2020, 15 min.
Verstrikt in bloemen, een getatoeëerde hand streelt een gezicht. Losgeknoopte touwen warrig op de vloer. Trillingen van pijn, rillingen van totale ontlading. Wat verlang je? Motta documenteert de onnavolgbare en lastig te plaatsen Braziliaanse kunstenaar Fabio da Motta die je aan het denken zet over vervagende grenzen tussen fantasie, onderwerping, provocatie en kunst.

Bound in flowers, a tattooed hand strokes a face. Ropes unwind on the floor. Tremors of pain, tremors of release. What do you desire? Motta follows ‘hard to classify’ Brazilian artist Fabio da Motta as he questions the boundaries between fantasy, submission, provocation and art.

Screening with English subtitles.

 

Trailer Label me

 

Trailer Motta