Marilyn

Martín Rodríguez Redondo

Op het platteland van Argentinië woont de jonge Marcos (Walter Roderíguez) met zijn vader Carlos (German De Silva), moeder Olga (Catalina Saaveda) en oudere broer op een afgelegen boerderij. Zijn broer en vader verrichten het zware werk, maar Marcos blijft liever bij zijn moeder. Zodra het kan trekt hij zich terug in zijn eigen droomwereld waar hij zich veilig kan omringen zich met vrouwelijke zwierige jurken en glinsterende sieraden. Op school haalt hij goede cijfers en zijn vader heeft grote verwachtingen van hem: studeren in de grote stad, weg van de misère.

Maar dan komt de vader plotseling te overlijden en worden Marcos en zijn broer verantwoordelijk gesteld voor de boerderij. Ondertussen gaat het gedrag van Marcos niet onopgemerkt door zijn conservatieve familie en de dorpelingen die hem de bijnaam ‘Marilyn’ beginnen te geven…

Dit aangrijpende debuut is gebaseerd op een tragisch verhaal dat regisseur Martín Roderíguez Redondo tien jaar geleden in de krant las.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • filmspecial
Argentinië
2018
90’
Argentijns gesproken
Engels ondertiteld
16

Op het platteland van Argentinië woont de jonge Marcos (Walter Roderíguez) met zijn vader Carlos (German De Silva), moeder Olga (Catalina Saaveda) en oudere broer op een afgelegen boerderij. Zijn broer en vader verrichten het zware werk, maar Marcos blijft liever bij zijn moeder. Zodra het kan trekt hij zich terug in zijn eigen droomwereld waar hij zich veilig kan omringen zich met vrouwelijke zwierige jurken en glinsterende sieraden. Op school haalt hij goede cijfers en zijn vader heeft grote verwachtingen van hem: studeren in de grote stad, weg van de misère.

Maar dan komt de vader plotseling te overlijden en worden Marcos en zijn broer verantwoordelijk gesteld voor de boerderij. Ondertussen gaat het gedrag van Marcos niet onopgemerkt door zijn conservatieve familie en de dorpelingen die hem de bijnaam ‘Marilyn’ beginnen te geven…

Dit aangrijpende debuut is gebaseerd op een tragisch verhaal dat regisseur Martín Roderíguez Redondo tien jaar geleden in de krant las.