Pantarei Pantanella
Voorfilms: The Red House & Gold in the Ashes
Emilia Rosmini

Een verhaal dat niet vaak genoeg verteld kan worden. Hoe ga je om met een oud industrieel gebouw dat nog zo leeft in de herinnering van de mensen die er ooit hebben gewerkt? In dit geval gaat het om de grootste pastafabriek van Rome. Het gaat altijd om meer dan alleen maar stenen.

A story that cannot be told often enough. What do you do with an old industrial building which is still very much alive in the memories of the people who used to work there? In this case, the film is about the biggest pastafactory in Rome. It is always about more than just bricks and mortar.

Voorfilms:

The Red House

Tamar Tal Anati, IS, 20′
Deze prachtig animatiedocumentaire vertelt de verhalen van The Red House, een buitengewoon gebouw, als geen ander in het landschap van Tel Aviv. De vele verhalen van het gebouw uit 1924 geven een eeuw van leven in de stad weer. Van de Lodzia textielfabriek waar sokken nauwgezet werden geweven door Poolse migranten, via een synagoge, naar een van de meest populaire moderne kunstgalerijen van de jaren tachtig.

This beautifully animated documentary voices the tales of The Red House, an extraordinary building, like no other in the Tel Aviv landscape. Built in 1924, the building’s many stories outline a century of life in the city. From the Lodzia Textile factory where socks were painstakingly woven by Polish migrants, through a synagogue, to one of the most popular modern art galleries of the 1980s.

Gold in the Ashes

Magali Roucaut, FR, 24′
Een verlaten fabriek in Parijs wordt vaak bezocht door een voormalige werknemer die er jarenlang heeft gewerkt. Een melancholisch verhaal over hoe kleine bedrijven verdwijnen uit onze westerse steden, en gedwongen worden om plaats te maken voor grootse winkelcentra.

An abandoned factory in Paris is frequently visited by a former employee who has worked there for years. A melancholic story about how small businesses are disappearing from our Western cities, forced to give way to grandiose shopping centres.

 

Deze voorstelling is verlopen
  • filmspecial
IT
2018
40’
Italiaans gesproken
Engels ondertiteld

Een verhaal dat niet vaak genoeg verteld kan worden. Hoe ga je om met een oud industrieel gebouw dat nog zo leeft in de herinnering van de mensen die er ooit hebben gewerkt? In dit geval gaat het om de grootste pastafabriek van Rome. Het gaat altijd om meer dan alleen maar stenen.

A story that cannot be told often enough. What do you do with an old industrial building which is still very much alive in the memories of the people who used to work there? In this case, the film is about the biggest pastafactory in Rome. It is always about more than just bricks and mortar.

Voorfilms:

The Red House

Tamar Tal Anati, IS, 20′
Deze prachtig animatiedocumentaire vertelt de verhalen van The Red House, een buitengewoon gebouw, als geen ander in het landschap van Tel Aviv. De vele verhalen van het gebouw uit 1924 geven een eeuw van leven in de stad weer. Van de Lodzia textielfabriek waar sokken nauwgezet werden geweven door Poolse migranten, via een synagoge, naar een van de meest populaire moderne kunstgalerijen van de jaren tachtig.

This beautifully animated documentary voices the tales of The Red House, an extraordinary building, like no other in the Tel Aviv landscape. Built in 1924, the building’s many stories outline a century of life in the city. From the Lodzia Textile factory where socks were painstakingly woven by Polish migrants, through a synagogue, to one of the most popular modern art galleries of the 1980s.

Gold in the Ashes

Magali Roucaut, FR, 24′
Een verlaten fabriek in Parijs wordt vaak bezocht door een voormalige werknemer die er jarenlang heeft gewerkt. Een melancholisch verhaal over hoe kleine bedrijven verdwijnen uit onze westerse steden, en gedwongen worden om plaats te maken voor grootse winkelcentra.

An abandoned factory in Paris is frequently visited by a former employee who has worked there for years. A melancholic story about how small businesses are disappearing from our Western cities, forced to give way to grandiose shopping centres.