Ripples

波紋

Yoriko bewerkt de Zen-tuin voor haar huis elke ochtend, terwijl ze zich overgeeft aan haar cult achtige waterreligie. Alles lijkt kalm en onder controle, totdat haar man terugkomt, die haar en haar zoon jaren geleden in de steek heeft gelaten. Haar kalme oppervlakte wordt verstoord, en langzamerhand wordt alles zichtbaar dat daaronder verborgen lag. Een serieuzere film van deze belangrijke stem in de Japanse cinema dan waar ze bekend om staat, maar met genoeg komische momenten en verrassende stijlelementen tussendoor.

Yoriko tends to the Zen garden in her yard every morning, while she devotes her prayers to a cult-like, water-based religion. Everything seems calm and under control, until her husband returns, who had abandoned her and her son years ago. Her calm surface is disturbed, and slowly all that was hidden below becomes visible. A more seriously dramatic film from this major voice in Japanese cinema than she’s known for, but with plenty of funny moments and surprising stylistic flourishes in between.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • filmspecial
Japan
2023
120’
Japans gesproken
Engels ondertiteld

Yoriko bewerkt de Zen-tuin voor haar huis elke ochtend, terwijl ze zich overgeeft aan haar cult achtige waterreligie. Alles lijkt kalm en onder controle, totdat haar man terugkomt, die haar en haar zoon jaren geleden in de steek heeft gelaten. Haar kalme oppervlakte wordt verstoord, en langzamerhand wordt alles zichtbaar dat daaronder verborgen lag. Een serieuzere film van deze belangrijke stem in de Japanse cinema dan waar ze bekend om staat, maar met genoeg komische momenten en verrassende stijlelementen tussendoor.

Yoriko tends to the Zen garden in her yard every morning, while she devotes her prayers to a cult-like, water-based religion. Everything seems calm and under control, until her husband returns, who had abandoned her and her son years ago. Her calm surface is disturbed, and slowly all that was hidden below becomes visible. A more seriously dramatic film from this major voice in Japanese cinema than she’s known for, but with plenty of funny moments and surprising stylistic flourishes in between.