All Light Everywhere

Theo Anthony

Susan Sontag schreef dat iemand fotograferen gelijk staat aan het schenden van iemands persoonlijke leven. All Light, Everywhere is een overtuigend bewijs van Sontags provocerende veronderstelling. In dit filmische essay verkent filmmaker Theo Anthony de gedeelde geschiedenis van camera’s, wapens, politie en justitie. Op eclectische wijze brengt hij onderwerpen en ideeën bijeen en trekt hij de aanname in twijfel dat onze menselijke perceptie objectief en onbevooroordeeld is. All Light, Everywhere richt zich vooral op de impact van bodycams op het leven van minderheden in Baltimore en de ernstige gevolgen van gebruik van cameratechnologieën bij leger en politie.

Susan Sontag wrote that to photograph someone is to violate them. All Light, Everywhere is a powerful assertion of Sontag’s provocative statement. In this cinematic essay, filmmaker Theo Anthony explores the shared histories of cameras, weapons, policing and justice. By drawing on eclectic subjects and ideas, Anthony weaves together a compelling argument that questions assumptions that our perceptions are unbiased. Focussing primarily on the effects on body cams on the lives of minorities in Baltimore, All Light, Everywhere centres on the dire consequences of our contemporary use of camera technologies within law enforcement and militaristic contexts.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • filmspecial
United States
2021
105’
Engels gesproken
Engels ondertiteld

Susan Sontag schreef dat iemand fotograferen gelijk staat aan het schenden van iemands persoonlijke leven. All Light, Everywhere is een overtuigend bewijs van Sontags provocerende veronderstelling. In dit filmische essay verkent filmmaker Theo Anthony de gedeelde geschiedenis van camera’s, wapens, politie en justitie. Op eclectische wijze brengt hij onderwerpen en ideeën bijeen en trekt hij de aanname in twijfel dat onze menselijke perceptie objectief en onbevooroordeeld is. All Light, Everywhere richt zich vooral op de impact van bodycams op het leven van minderheden in Baltimore en de ernstige gevolgen van gebruik van cameratechnologieën bij leger en politie.

Susan Sontag wrote that to photograph someone is to violate them. All Light, Everywhere is a powerful assertion of Sontag’s provocative statement. In this cinematic essay, filmmaker Theo Anthony explores the shared histories of cameras, weapons, policing and justice. By drawing on eclectic subjects and ideas, Anthony weaves together a compelling argument that questions assumptions that our perceptions are unbiased. Focussing primarily on the effects on body cams on the lives of minorities in Baltimore, All Light, Everywhere centres on the dire consequences of our contemporary use of camera technologies within law enforcement and militaristic contexts.