E19 (richting San Jose)

Ann van den Broek, Korzoproductie

E19 (richting San José) gaat over de zoektocht naar een bestemming in een maatschappij vol overvloed. San José is het eindpunt van de E19. De plek staat voor het verlangen naar stilte en rust. In een wereld vol prikkels is iedereen op zoek, naar rijkdom, roem, carrière, rust of geluk. San José is een toevluchtsoord, het uiteindelijke doel van de zoektocht.

Het is echter een illusie. In werkelijkheid is San José een industriestad. De zoektocht is eindeloos en de stilte blijft onbereikbaar. Het eindpunt is het besef dat er geen einde is. San José blijft een droom.

In het werk van de Belgische Van den Broek staat het spanningsveld tussen abstractie en emotie centraal. De bewegingstaal is expressief, tegenover een grote fascinatie voor een strakke en pure vormentaal. Hierdoor ontstaat een mix van rauwe emotie en een scherpe dansante analyse. Rauw, analytisch, expressief, vormelijk, filmisch, temperamentvol, gedetailleerd, realistisch.

“Hier klinkt een nieuwe taal: die van het emotioneel minimalisme.”
(Isabella Steenbergen in Theatermaker, 8 nov 2003)

Ann van den Broek werkte jarenlang als danseres bij spraakmakende gezelschappen als Elisa Monte Company (New York, 1990), Dansgroep Krisztina de Châtel (Amsterdam, 1991-1998), Galili Dance (Groningen, 1998) en Charleroi/Danses (Charleroi, 1998-2000). Vooral in het werk van De Châtel viel zij op. Dit vanwege de energieke manier waarop ze zich in de vaak uitputtende dansstukken gooide.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • dans

E19 (richting San José) gaat over de zoektocht naar een bestemming in een maatschappij vol overvloed. San José is het eindpunt van de E19. De plek staat voor het verlangen naar stilte en rust. In een wereld vol prikkels is iedereen op zoek, naar rijkdom, roem, carrière, rust of geluk. San José is een toevluchtsoord, het uiteindelijke doel van de zoektocht.

Het is echter een illusie. In werkelijkheid is San José een industriestad. De zoektocht is eindeloos en de stilte blijft onbereikbaar. Het eindpunt is het besef dat er geen einde is. San José blijft een droom.

In het werk van de Belgische Van den Broek staat het spanningsveld tussen abstractie en emotie centraal. De bewegingstaal is expressief, tegenover een grote fascinatie voor een strakke en pure vormentaal. Hierdoor ontstaat een mix van rauwe emotie en een scherpe dansante analyse. Rauw, analytisch, expressief, vormelijk, filmisch, temperamentvol, gedetailleerd, realistisch.

“Hier klinkt een nieuwe taal: die van het emotioneel minimalisme.”
(Isabella Steenbergen in Theatermaker, 8 nov 2003)

Ann van den Broek werkte jarenlang als danseres bij spraakmakende gezelschappen als Elisa Monte Company (New York, 1990), Dansgroep Krisztina de Châtel (Amsterdam, 1991-1998), Galili Dance (Groningen, 1998) en Charleroi/Danses (Charleroi, 1998-2000). Vooral in het werk van De Châtel viel zij op. Dit vanwege de energieke manier waarop ze zich in de vaak uitputtende dansstukken gooide.

Choreografie: Ann van den Broek
Dans: Lie Antonissen, Estelle Delcambre, Kim Fischer, Cecilia Moisio, Dario Tortorelli, Sabine Molenaar (understudy), Javier Vaquero Ollero (understudy)
Compositie: Dimitri Brusselmans
Kostuumontwerp: Asalia Khadjé
Repetitor: Cathy Dekker
Lichtontwerp: Roland van Ulden

www.korzo.nl