Dit is een concert met deels staanplaatsen en deels zitplaatsen.
Afrikaanse muziek wordt vaak toegeschreven aan het van Fela Kuti bekende genre Afrobeat. Deze muziek zou echter niet bestaan zonder de Ghanese Highlife. Die kreeg vorm in het hart van het Ashanti Koninkrijk. Daar werd de traditionele Kumasi Kwa muziek vermengd met westerse stijlen tot een unieke stijl, die een deel van de wereldmuziekscene veroverde in de jaren zeventig.
Het label Strut Records is nog steeds een betrouwbare hofleverancier van Afrikaanse kwaliteitsmuziek, getuige de releases van Mulatu Astatke, Ebo Taylor en Orlando Julius. Enter: Pat Thomas, de charismatische Ghanese zanger die ooit de titel The Golden Voice of Africa claimde, en in het verleden samen met Taylor en K. Frimpong een breder publiek probeerde aan te spreken. Thomas dook met oude muzikale vrienden als afrobeat-drummer Tony Allen en gitarist Ebo Taylor de studio in. Het resultaat: een parel van een plaat, met heerlijke en opzwepende highlife, funk en afrobeat. Daarmee toert Pat dit najaar door Europa, samen met de Kwashibu Area Band.
Pat Thomas’ nieuwe, langverwachte en naar zichzelf vernoemde album is de eerste highlife in jaren uitgebracht en streeft ernaar dit oorspronkelijke genre opnieuw uit te vinden. Klaar voor een stomend feestje?
“I’m an afrobeat drummer but Pat Thomas is highlife. That is what he does so well.” -Tony Allen
“Thomas en zijn dansliedjes verdienden nog één keer een echte, vette instrumentale afroband en dus een heerlijk retrospectieve wereldfunkplaat… Eigenlijk is alles aan Pat Thomas & Kwashibu Area Band goed. “ – De Volkskrant
Dit is een concert met deels staanplaatsen en deels zitplaatsen.
Afrikaanse muziek wordt vaak toegeschreven aan het van Fela Kuti bekende genre Afrobeat. Deze muziek zou echter niet bestaan zonder de Ghanese Highlife. Die kreeg vorm in het hart van het Ashanti Koninkrijk. Daar werd de traditionele Kumasi Kwa muziek vermengd met westerse stijlen tot een unieke stijl, die een deel van de wereldmuziekscene veroverde in de jaren zeventig.
Het label Strut Records is nog steeds een betrouwbare hofleverancier van Afrikaanse kwaliteitsmuziek, getuige de releases van Mulatu Astatke, Ebo Taylor en Orlando Julius. Enter: Pat Thomas, de charismatische Ghanese zanger die ooit de titel The Golden Voice of Africa claimde, en in het verleden samen met Taylor en K. Frimpong een breder publiek probeerde aan te spreken. Thomas dook met oude muzikale vrienden als afrobeat-drummer Tony Allen en gitarist Ebo Taylor de studio in. Het resultaat: een parel van een plaat, met heerlijke en opzwepende highlife, funk en afrobeat. Daarmee toert Pat dit najaar door Europa, samen met de Kwashibu Area Band.
Pat Thomas’ nieuwe, langverwachte en naar zichzelf vernoemde album is de eerste highlife in jaren uitgebracht en streeft ernaar dit oorspronkelijke genre opnieuw uit te vinden. Klaar voor een stomend feestje?
“I’m an afrobeat drummer but Pat Thomas is highlife. That is what he does so well.” -Tony Allen
“Thomas en zijn dansliedjes verdienden nog één keer een echte, vette instrumentale afroband en dus een heerlijk retrospectieve wereldfunkplaat… Eigenlijk is alles aan Pat Thomas & Kwashibu Area Band goed. “ – De Volkskrant
Bezetting:
Pat Thomas - zang
Philip Sindy - trompet
Ben Abarbanel-Wolff - sax
Kwame Yeboah - gitaar, zang
Emmanuel Ofori - bas, zang
Dominic Mensah - keyboards
Prince Larbi - drums, zang
Eric Owusu - percussie
strut-records.com/pat-thomas-kwashibu-area-band
Lees de albumrecensie van De Volkskrant
Luister op Spotify naar het album
Lees het artikel op MixedWorldMusic.com
Lees een artikel over Pat Thomas in The Guardian
