After Yang

Kogonada

In de nabije toekomst heeft iedereen een robot in huis. Zo ook Jack (Colin Farrell) en zijn vrouw Kyra (Jodie Turner-Smith). Hun androïde Yang fungeert als oudere broer voor hun adoptiedochter Mika. Maar dan begeeft Yang het. Jack doet er vervolgens alles aan om Yang weer tot leven te wekken. Tijdens die verwoede zoektocht hervindt Jack de connectie met zijn vrouw en dochter en worden zijn ogen geopend.

After Yang is de tweede film van filmmaker en video essayist Kogonada (Columbus). Hij liet zich inspireren door het korte verhaal Saying Goodbye to Yang van Alexander Weinstein. De film ging in première in de Un Certain Regard-selectie op het Filmfestival van Cannes in 2021.

Kogonada is een pseudoniem; zijn echte naam is niet bekend. De Zuid Koreaanse filmmaker brak door met video-essays. Zo maakte hij Breaking Bad // POV, waarin hij fragmenten van de Amerikaanse serie met hetzelfde camerastandpunt aan elkaar monteerde. Kogonada toonde verder zijn scherpe oog met video-essays als Quentin Tarantino: From Below, Sounds of Aronofsky en Wes Anderson: Centered.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • Film
VS
2021
97’
Engels gesproken
Nederlands ondertiteld
9 Angst Grof taalgebruik

In de nabije toekomst heeft iedereen een robot in huis. Zo ook Jack (Colin Farrell) en zijn vrouw Kyra (Jodie Turner-Smith). Hun androïde Yang fungeert als oudere broer voor hun adoptiedochter Mika. Maar dan begeeft Yang het. Jack doet er vervolgens alles aan om Yang weer tot leven te wekken. Tijdens die verwoede zoektocht hervindt Jack de connectie met zijn vrouw en dochter en worden zijn ogen geopend.

After Yang is de tweede film van filmmaker en video essayist Kogonada (Columbus). Hij liet zich inspireren door het korte verhaal Saying Goodbye to Yang van Alexander Weinstein. De film ging in première in de Un Certain Regard-selectie op het Filmfestival van Cannes in 2021.

Kogonada is een pseudoniem; zijn echte naam is niet bekend. De Zuid Koreaanse filmmaker brak door met video-essays. Zo maakte hij Breaking Bad // POV, waarin hij fragmenten van de Amerikaanse serie met hetzelfde camerastandpunt aan elkaar monteerde. Kogonada toonde verder zijn scherpe oog met video-essays als Quentin Tarantino: From Below, Sounds of Aronofsky en Wes Anderson: Centered.