I Don't Belong Anywhere: The Cinema Of Chantal Akerman
Reizend van Brussel tot Tel Aviv en van Parijs tot New York trok experimenteel filmmaker Chantal Akerman de wereld rond voor haar avant-gardistische en politieke filmkunst. De Belgische, die zich vorig jaar van het leven beroofde, maakte meer dan veertig films en is het meest bekend om haar meesterstuk Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975) en haar formalistische en feministische benadering van het filmmaken.
Aan de hand van filmfragmenten en interviews belicht filmmaker Marianne Lambert, samen met Akermans editor Claire Atherton, in I Don’t Belong Anywhere de filosofie van deze baanbrekende kunstenaar en haar ontwikkeling als filmmaker.
Marianne Lambert werkte langdurig samen met Akerman als set manager, eerste regieassistent en later als productiemanager. I Don’t Belong Anywhere – The Cinema of Chantal Akerman is haar regiedebuut.
“An affecting final portrait.” The Hollywood Reporter
Kies tijdstip
- filmspecial
Reizend van Brussel tot Tel Aviv en van Parijs tot New York trok experimenteel filmmaker Chantal Akerman de wereld rond voor haar avant-gardistische en politieke filmkunst. De Belgische, die zich vorig jaar van het leven beroofde, maakte meer dan veertig films en is het meest bekend om haar meesterstuk Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975) en haar formalistische en feministische benadering van het filmmaken.
Aan de hand van filmfragmenten en interviews belicht filmmaker Marianne Lambert, samen met Akermans editor Claire Atherton, in I Don’t Belong Anywhere de filosofie van deze baanbrekende kunstenaar en haar ontwikkeling als filmmaker.
Marianne Lambert werkte langdurig samen met Akerman als set manager, eerste regieassistent en later als productiemanager. I Don’t Belong Anywhere – The Cinema of Chantal Akerman is haar regiedebuut.
“An affecting final portrait.” The Hollywood Reporter
