Nightclubbing: The Story of Punk in NY

Danny García

Nightclubbing: The Birth of Punk Rock in NYC is de allereerste documentaire over de beroemde nachtclub Max’s Kansas City (1965-1981) in New York, die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten op de muziek-, mode-, kunst-, cultuur- en punkrockscene van de stad.

A million ideas were launched back there”, zei Alice Cooper verwijzend naar de beroemde achterkamer van Max’s Kansas City, waar Andy Warhol hof hield en artiesten, acteurs, filmmakers, modellen, schrijvers, diverse criminelen en talloze muzikanten (van Lou Reed en The Velvet Underground tot David Bowie en de New York Dolls) een onuitwisbare stempel hebben achtergelaten op muziek en de wereld an sich.

Max’s was ook een veilige haven voor de LGBTQ-gemeenschap van de stad, waaronder Candy Darling, Holly Woodlawn en Jackie Curtis, geleid door de transseksuele DJ Wayne/Jayne County. Max’s is waar David Bowie Iggy Pop voor het eerst ontmoette – die na een bijzonder levendige uitvoering bloedend en onder begeleiding van Alice Cooper naar het ziekenhuis werd gebracht. Het is waar Sex Pistols-bassist Sid Vicious zijn laatste shows speelde, ondersteund door leden van de New York Dolls en The Clash. Het is de plek waar Aerosmith en Bruce Springsteen hun contract tekenden bij Clive Davis van Columbia Records; waar Bob Marley en The Wailers hun eerste Amerikaanse shows speelden; waar Debbie Harry de tafels bediende; waar de prille Beastie Boys voor het eerst vochten voor hun right to party; waar Madonna voor het eerst het nachtleven van de stad proefde… wat wil je nog meer?”

 

Nightclubbing: The Birth of Punk Rock in NYC is the first-ever documentary about the renowned New York City nightclub Max’s Kansas City (1965-1981) which had an indelible impact on the worlds of music, fashion, art, culture and the creation of the city’s Punk Rock scene.

“A million ideas were launched back there.” Alice Cooper said referring to Max’s Kansas City’s famous back room, where Andy Warhol held court and artists, actors, filmmakers, models, writers, assorted criminals and countless musicians — from Lou Reed and the Velvet Underground to David Bowie and the New York Dolls — made an indelible mark on music and the world.

Max’s was also an early safe haven for the city’s LGBTQ crowd including Candy Darling, Holly Woodlawn, Jackie Curtis and presided over by transsexual DJ Wayne / Jayne County. Max’s is where David Bowie first met Iggy Pop — who ended up bloody and being taken to the hospital (by Alice Cooper) after a particularly lively performance. It’s where Sex Pistols bassist Sid Vicious played his last shows, backed by members of the New York Dolls and The Clash. It’s where Aerosmith and Bruce Springsteen were signed to Columbia Records by Clive Davis; where Bob Marley and the Wailers played their first American shows; where Debbie Harry waitressed; where the fledgling Beastie Boys first fought for their right to party; where Madonna first got an early taste of the city’s nightclub scene… what else?

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • filmspecial
Spanje
2022
85’
Engels gesproken
Niet ondertiteld

Nightclubbing: The Birth of Punk Rock in NYC is de allereerste documentaire over de beroemde nachtclub Max’s Kansas City (1965-1981) in New York, die een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten op de muziek-, mode-, kunst-, cultuur- en punkrockscene van de stad.

A million ideas were launched back there”, zei Alice Cooper verwijzend naar de beroemde achterkamer van Max’s Kansas City, waar Andy Warhol hof hield en artiesten, acteurs, filmmakers, modellen, schrijvers, diverse criminelen en talloze muzikanten (van Lou Reed en The Velvet Underground tot David Bowie en de New York Dolls) een onuitwisbare stempel hebben achtergelaten op muziek en de wereld an sich.

Max’s was ook een veilige haven voor de LGBTQ-gemeenschap van de stad, waaronder Candy Darling, Holly Woodlawn en Jackie Curtis, geleid door de transseksuele DJ Wayne/Jayne County. Max’s is waar David Bowie Iggy Pop voor het eerst ontmoette – die na een bijzonder levendige uitvoering bloedend en onder begeleiding van Alice Cooper naar het ziekenhuis werd gebracht. Het is waar Sex Pistols-bassist Sid Vicious zijn laatste shows speelde, ondersteund door leden van de New York Dolls en The Clash. Het is de plek waar Aerosmith en Bruce Springsteen hun contract tekenden bij Clive Davis van Columbia Records; waar Bob Marley en The Wailers hun eerste Amerikaanse shows speelden; waar Debbie Harry de tafels bediende; waar de prille Beastie Boys voor het eerst vochten voor hun right to party; waar Madonna voor het eerst het nachtleven van de stad proefde… wat wil je nog meer?”

 

Nightclubbing: The Birth of Punk Rock in NYC is the first-ever documentary about the renowned New York City nightclub Max’s Kansas City (1965-1981) which had an indelible impact on the worlds of music, fashion, art, culture and the creation of the city’s Punk Rock scene.

“A million ideas were launched back there.” Alice Cooper said referring to Max’s Kansas City’s famous back room, where Andy Warhol held court and artists, actors, filmmakers, models, writers, assorted criminals and countless musicians — from Lou Reed and the Velvet Underground to David Bowie and the New York Dolls — made an indelible mark on music and the world.

Max’s was also an early safe haven for the city’s LGBTQ crowd including Candy Darling, Holly Woodlawn, Jackie Curtis and presided over by transsexual DJ Wayne / Jayne County. Max’s is where David Bowie first met Iggy Pop — who ended up bloody and being taken to the hospital (by Alice Cooper) after a particularly lively performance. It’s where Sex Pistols bassist Sid Vicious played his last shows, backed by members of the New York Dolls and The Clash. It’s where Aerosmith and Bruce Springsteen were signed to Columbia Records by Clive Davis; where Bob Marley and the Wailers played their first American shows; where Debbie Harry waitressed; where the fledgling Beastie Boys first fought for their right to party; where Madonna first got an early taste of the city’s nightclub scene… what else?