The Real Thing

Mathias Chelebourg, Benoit Felici

Sinds er wordt gebouwd, wordt er gekopieerd. Maar wat is echt en wat is een kopie? Onder invloed van globalisering is de verwarring over authenticiteit de afgelopen vijftig jaar alleen maar groter geworden. In The Real Thing geeft Benoit Felici een vermakelijk beeld van een wereld Lost in Transition, waar de zoektocht naar identiteit belangrijker dan ooit is. Ga mee op een fascinerende wereldreis door een architectonisch pretpark. Of het nu gaat om de Londense Tower Bridge in China, de Sint-Pietersbasiliek in Ivoorkust of de een provisionele Taj Mahal op het Indiase platteland, de film toont een krankzinnige Las Vegas-achtige uitstalkast van namaak. Wat vertellen deze gebouwen over de wereld waarin ze zijn ontstaan? Maakt niemand zich meer druk om The Real Thing?

Copying is as old as building itself. But what is real and what is a copy? Confusion about authenticity has only increased over the past half century under the influence of globalization. In The Real Thing, Benoit Felici offers an entertaining look at a world that is indeed lost in transition, one in which the quest for identity is more important than ever. Join him on a fascinating global tour of an architectural funfair. Whether it’s London’s Tower Bridge in China, Saint Peter’s Basilica in the Ivory Coast, or a makeshift Taj Mahal in rural India, the film presents a crazy Las Vegas-like carnival of amusement. What do these buildings say about the world from which they sprout? Is nobody concerned about The Real Thing anymore?

En ook:

The Common Space

Rahpaële Bezin, FR, 67′
Een cinematografische ode aan het welbekende landschap van de stad Rome zoals die bestaat in ons collectieve bewustzijn, opgebouwd uit fragmenten van beroemde speelfilms.

A cinematic ode to the familiar landscape of the city Rome as it exists in our collective consciousness; built out of fragments from famous films.

Deze voorstelling heeft al plaatsgevonden
  • filmspecial
Frankrijk
2019
67’
Mandarijn gesproken
Engels ondertiteld

Sinds er wordt gebouwd, wordt er gekopieerd. Maar wat is echt en wat is een kopie? Onder invloed van globalisering is de verwarring over authenticiteit de afgelopen vijftig jaar alleen maar groter geworden. In The Real Thing geeft Benoit Felici een vermakelijk beeld van een wereld Lost in Transition, waar de zoektocht naar identiteit belangrijker dan ooit is. Ga mee op een fascinerende wereldreis door een architectonisch pretpark. Of het nu gaat om de Londense Tower Bridge in China, de Sint-Pietersbasiliek in Ivoorkust of de een provisionele Taj Mahal op het Indiase platteland, de film toont een krankzinnige Las Vegas-achtige uitstalkast van namaak. Wat vertellen deze gebouwen over de wereld waarin ze zijn ontstaan? Maakt niemand zich meer druk om The Real Thing?

Copying is as old as building itself. But what is real and what is a copy? Confusion about authenticity has only increased over the past half century under the influence of globalization. In The Real Thing, Benoit Felici offers an entertaining look at a world that is indeed lost in transition, one in which the quest for identity is more important than ever. Join him on a fascinating global tour of an architectural funfair. Whether it’s London’s Tower Bridge in China, Saint Peter’s Basilica in the Ivory Coast, or a makeshift Taj Mahal in rural India, the film presents a crazy Las Vegas-like carnival of amusement. What do these buildings say about the world from which they sprout? Is nobody concerned about The Real Thing anymore?

En ook:

The Common Space

Rahpaële Bezin, FR, 67′
Een cinematografische ode aan het welbekende landschap van de stad Rome zoals die bestaat in ons collectieve bewustzijn, opgebouwd uit fragmenten van beroemde speelfilms.

A cinematic ode to the familiar landscape of the city Rome as it exists in our collective consciousness; built out of fragments from famous films.

The Common Space