Rok
Op opmerkelijke wijze onthullen Suzan Boogaerdt en Bianca van der Schoot vrouwelijk gedrag in het algemeen en damesagressie in het bijzonder. Dit alles vanuit een wereld van knellende keurslijven, flauwtes en hysterie. De vrouw wordt tot op het bot gefileerd.
Boogaerdt en Van der Schoot komen uit de mimehoek. En dat is te merken. Rok is fysiek theater waarbij het raffinement van de vrouw – hier en daar pijnlijk – wordt blootgelegd. Evenals de houdbaarheid van al haar geheimen.
Begeleid door vuige gitaarrock in een klassieke Engelse tuin zien we de vrouw op haar best. Een contrasterende heerlijkheid, waardoor vorm en inhoud alleen maar versterkt worden. Prachtig zijn de multifunctionele rokkostuums, hilarisch grappig tot schuddebuikend aan toe sommige scènes.
Kortom: sprankelend theater met een vileine scherpte.
Voorzien van nieuwe inzichten na hun succesvolle voorstelling Dolly and the Art of Being Myself gingen Boogaerdt en Van der Schoot verder met hun vaste regisseur René Geerlings. Geerlings was naast de regie van Dolly ook intensief betrokken bij hun eerste voortstelling Klem. Samen met hem en dramaturg Frederieke Vermeulen zetten de dames hun volgende stap, dit keer op naaldhakken.
Kies tijdstip
- theater
Op opmerkelijke wijze onthullen Suzan Boogaerdt en Bianca van der Schoot vrouwelijk gedrag in het algemeen en damesagressie in het bijzonder. Dit alles vanuit een wereld van knellende keurslijven, flauwtes en hysterie. De vrouw wordt tot op het bot gefileerd.
Boogaerdt en Van der Schoot komen uit de mimehoek. En dat is te merken. Rok is fysiek theater waarbij het raffinement van de vrouw – hier en daar pijnlijk – wordt blootgelegd. Evenals de houdbaarheid van al haar geheimen.
Begeleid door vuige gitaarrock in een klassieke Engelse tuin zien we de vrouw op haar best. Een contrasterende heerlijkheid, waardoor vorm en inhoud alleen maar versterkt worden. Prachtig zijn de multifunctionele rokkostuums, hilarisch grappig tot schuddebuikend aan toe sommige scènes.
Kortom: sprankelend theater met een vileine scherpte.
Voorzien van nieuwe inzichten na hun succesvolle voorstelling Dolly and the Art of Being Myself gingen Boogaerdt en Van der Schoot verder met hun vaste regisseur René Geerlings. Geerlings was naast de regie van Dolly ook intensief betrokken bij hun eerste voortstelling Klem. Samen met hem en dramaturg Frederieke Vermeulen zetten de dames hun volgende stap, dit keer op naaldhakken.
Idee en spel: Suzan Boogaerdt en Bianca van der Schoot
Idee en regie: René Geerlings
Dramaturgie: Frederieke Vermeulen
Lees de recensie Heerlijk wijvengezeik van Maartje den Breejen (Parool).
Ook op 8weekly.nl staat een mooie recensie van Rok.
En lees de recensie van de Sp!ts van 29 maart.
